Adres:
Kepplerstraat 284
2562 VW Den Haag

OVER ONS
Stichting Islamitische Wereldmissie (IWM)
Moskee IWM
Moskee IWM is gevestigd aan de Kepplerstraat 284 in Den Haag. De Moskee is al meer dan 25 jaren een plek waar mensen kunnen komen om hun aanbiddingen te verrichten. Iedere Moslim is hier welkom om kennis op te doen en gebeden te verrichten. Ook zijn mensen die interesse hebben in Islam of vragen hebben over het geloof welkom om naar de Moskee te komen.
Historie
Stichting IWM is een organisatie wat al meer dan 35 jaren bestaat. De stichting is opgericht door Nederlanders van overwegend Pakistaanse afkomst en tevens zijn door de jaren heen Moslims van Surinaamse afkomst ook in grote aantallen actief geweest met zaken van de stichting en Moskee.
Verbroedering van moslims in Nederland is het streven en van begin af aan is de intentie om hierbij de nadruk te leggen op het land van residentie en niet op het land van herkomst.
Doelstelling
Stichting IWM hecht heel veel waarde aan de actieve deelname in de samenleving. Derhalve zijn de toespraken en bijeenkomsten ook hoofdzakelijk erop gericht om de bezoekers te motiveren om als een goede Nederlander deel te nemen aan de samenleving. Dit is ook de fundamentele leer van Islam. Sociale cohesie, broederschap, mensenrechten en vrijheid van religie en meningsuiting spelen een erg belangrijke rol. Hiernaast wordt ook veel waarde gehecht aan normen en waarden. Respecteren van ouderen en zachtheid voor jongeren ongeacht geloof, cultuur, ras en geslacht spelen een centrale rol in de wekelijkse boodschappen van Islam, want dit is ook de boodschap die de Heilige Profeet (Vrede en Zegeningen zij met hem) tot ons heeft gebracht. Zo is een overlevering van U (Vrede en Zegeningen zij met Hem) waarin u zegt: “Hij is niet één van ons, die niet zacht is voor de jongeren en geen respect heeft voor de ouderen.” Ook heeft U (Vrede en Zegeningen zij met Hem) gezegd: “Wie geen genade heeft voor de medemens, ALLAH DE ALMACHTIGE zal geen genade hebben voor hem op de Dag des Oordeels. Aldus proberen we te allen tijde om liefde, genade, vrede, respect en nederigheid te praktiseren en dat ook over te brengen naar onze bezoekers.
Organisatie
De organisatie van de Moskee bestaat uit vrijwilligers die zich buiten hun dagelijkse bezigheden zich inzetten voor de Moskee. In het bestuur en onder de bezoekers zitten broeders van verschillende afkomsten en dit is als organisatie ook onze kracht. De lezingen worden hoofdzakelijk in het Nederlands verricht en er wordt erg veel waarde gehecht aan het overbrengen van de boodschap in een taal die voor iedereen begrijpelijk is.